A legutóbbi bejegyzés óta nem sok minden történt, a karanténból lassan bújunk ki. Ami azt illeti, egyre inkább csak az elvárások miatt, nem feltétlenül a számok alapján.
Addig is, miután a Fallout és a Witcher eleresztett kicsit, gondoltam kipróbálok pár "újabb", rövid játékot. A steam könyvtár már régóta fel van töltve, az akciók alkalmával bevásárolok aprópénzért, aztán majd csak sorra kerül.
Itt van például a Bioshock széria. Alapvetően egy belső nézetes akció, de a környezet és a sztori egészen egyedi. Adott egy őrült tudós, aki úgy dönt, megépíti a tökéletes társadalmat - az óceán fenekén. Rapture a szabadgondolkodók, művészek és zsenik városa - volt. A dolgok valamiért nagyon rosszra fordultak és az általunk irányított karakter feladata, hogy ezt kibogozza.
Mindezt mai napig lenyűgöző, részben elárasztott és lepusztult díszletek között, nagyszerű vízábrázolással és csavaros sztorival. Hogy az élményt fokozza, a játék során döntéseket kell hozni, bizonyos helyeken többféleképpen lehet cselekedni. Ettől függôen alakul a végső nagy ősszecsapás, valamint a befejezés is. Lehet mesésen szép, vagy Lovecraftian beteg - rád bízza.
Itt az első rész trailere, a játék 13 éves, a második részt 2010-ben adták ki, a harmadikat 13-ban. Bioshock 1 - trailer. A második rész: Bioshock 2 Launch trailer - ebben egy kicsit követhetőbb, milyen élmény maga a játék.
Az első részt már pár éve végigjátszottam, így a másodikat vettem sorra. Annak is a felújított változatát, a remastered verziót. Elvileg kicsit szebb, nagyobb felbontásban is megfelelő - amikor kiadták a régit, nem igazán volt FullHD minden általános monitor - és elvileg stabilabb. Mondom elvileg, gyakorlatilag egy bizonyos szituációban pillanatok alatt kifagy a picsába.
Akit esetleg érdekel: nagyobb ellenfél esetén, ha viszonylag közelről lősz rá, a golyószóróval, különösen a hatékonyabb páncéltörő lőszerrel, akkor kampó. Tartani kell a távolságot, akkor viszont a lövések fele mellé megy, akkora a szórás. Persze a célpont jön feléd...
Hozzá kell tenni azt is, hogy ez a néha történő összeomlás feltornázható gyakoribbra is, csak be kell kapcsolni az extra képi dolgokat. Például az nagyon szép, amikor átmész egy lecsorgó vízsugár alatt és a képernyőn gyönyörű effektus adja vissza, milyen, amikor egy búvárszemüveget viselve teszed meg ugyanazt a valóságban - csak itt néha a dologból összeomlás lesz :) Vannak még hasonló dolgok: köd effektus, tükröződések - különösen a vízen - amik nagyon szépek, csak a felskálázott verzióban kicsit instabilak.
De mindent összevetve a játékélmény tök jó. A város él a maga módján, a rejtély kicsit egyszerűbb mint legutóbb, de azért akadnak érdekes mellékszálak. Ja igen, amíg az első részben emberként kalandozol, a másodikban egy Big Daddy páncéljában. Aki nem tudja mi az, az nézze meg a trailert, amit linkeltem - az a nagy sisakos, fúrókező böszme izé, no, az egy Big Daddy :) És az első rész során elég sokszor kerülsz vele összetűzésbe ahhoz, hogy nagy szám legyen a bőrébe bújni.
Ami a fagyásokon kívül bosszantó volt, az a játék hossza. Ugyanis kicsit félrevezetett. Elvileg kb 6 óra alatt végvihető, 5 nagyobb pályaszakasz - legalábbis az elejétől fogva ilyesmi infókat kapsz. De lesz az inkább hét vagy nyolc, több mint 12 órányi feladattal. És azért mondom, hogy sajnos, mert a középső részén kicsit repetitív a móka, de azért még így sem vészes. Akit érdekel az ilyesmi, próbálja ki nyugodtan. Valószínűleg hamarosan jön a nyári Steam-Sale, akkor gombokért utánad dobják.