Születésnapomra megkaptam tesómtól a Doom 2016-os verzióját. Imádtam, nagyon jól eltalált darab. Pörgős, látványos és akció minden mennyiségben - a Marson szórsz annyi lőszert és bombát a démonokra, amennyit csak el tudsz képzelni, metál zenére. Tökéletes móka.
Aztán gondoltam, kipróbálom a következő részt is, a Doom Eternal című, lényegében folytatást. Bár ne tettem volna...
Kezdjük a pozitívval: a látvány még mindig elég jó, bár valahogy nem jön be annyira, mint az előd. Lehet, hogy a gép teljesítménye nem elég hozzá, vagy csak nekem nem jönnek be a mosottabb képek, de az egyéni ízlés.
A zene még mindig jó. Szintén nem olyan ütős, mint a régebbiben, de nagyon közel áll hozzá. Ami viszont elcsúszott, az az időzítése: a 2016ban nagyon pontosan lekövette a hangulata és stílusa, mikor van akció, mikor van nyugis rész, mikor mi illik. Itt azért van csúszás bőven - már régen üres a pálya, de még fél percig szól a zúzás, te pedig keresed, hol van még egy démon. Aztán egy idő után megszokod, hogy csak elcsúszás.
És a többi, hú, hát az kemény. Nem mostanában volt olyan, hogy egy játék annyira fel tudott húzni, hogy letöröljem. Volt olyan, ami nem érdekelt és uninstall, de ez felb*szott, nagyon!
A korábbi részben bevezették a "Glory kill" opciót, aminek az a lényege, hogy ha a szörny még éppen nem hallt meg, odamehetsz hozzá, puskatussal lecsapod és akkor potyog az életcsomag, pajzs, lőszer. Így kicsit kevesebb van a pályán alpesetben, de pici gyakorlással nem töri meg a játékmenetet legtöbbször.
Na most az Eternal ezt túltolta: mind a 3 erőforrást máshogy kell kiszedni az ellenfélből és ki kell szedni, mert különben game over. A Glory kill már csak hp-t ad, de annyira papírból vagy, hogy folyton kell. A pajzshoz kapsz egy lángszórót, amivel fel kell gyújtani őket, akkor potyogtatnak picike pajzs pontokat - ami ugyanúgy leolvad rólad, mint a hp. És a lángszórónak nagyon sok a visszatöltési ideje. Valamint a korábbi, inkább fun kategóriába tartozó, instant kill láncfűrészt is folyamatosan kell használni - hehe, folyamatosan, ezen is bitangnagy a cooldown, még fejlesztve is. Szóval ezzel szerzel lőszert.
Ami pedig nagyon kell, mert az alapfegyveredbe, a shotgunba, 16 skuló fér. Két szintet fejlesztve 20. 5 szint van, azaz egészen 26ig el fogsz menni - jeeej! Hát meg a nagy maci szerszámát, mert az ellenfelek meg kettes fokozaton is tipikus "bullet sponge" mindegyik. Az alap zombi, közelről 1 lövés - minden másba 4-6-8 kell, vagy még több. Mindezt úgy, hogy közben ezerrel ömlenek rád, a 3 erőforrásodat menedzselgesd, azaz ne öld meg csak úgy, neeem - váltogatva gyújtás, fűrész, gk, mikor melyik van éppen soron. Ha meg elfogy valami, netán bekerítenek, akkor csáó. És ez csak rosszabbodik.
Arról pedig még muszáj írnom, hogy a pályatervezés is elég pocsék. Miért mondom? Mi jut eszedbe egy doom esetén, ha azt mondom, hogy mindenképpen kéne még bele. Dupla ugrás? Oké, azzal lehet dolgozni. Jól hallom? Dupla "dash" a levegőben és falra kapaszkodó mászás? Ugye te is azt mondod ez kell és erre építsük a pályák felét a harcok között, mint egy elb*szott platformernél!
Szóval röviden annyit mondok, hagyd a francba az egészet. Vedd meg a 2016-ot egy leárazáson, 10EUR-t simán megér. Ez meg felejtős. Vagy ahogy LMole mondta anno: explicit tartalom :)